Umění komunikace
s médii
Jednodenní trénink mediální komunikace pro manažery firem a úřadů (s praktickým
nácvikem před kamerou)
Petr STUDENOVSKÝ
Schopnost veřejně vystoupit, obhájit stanovisko své nebo své instituce, umět vést rozhovor
pro média nebo zúčastnit se televizní besedy a prezentovat dobré jméno firmy nebo úřadu či
politické strany patří dnes k samozřejmým požadavkům na kvalifikaci manažera, vyššího státního
úředníka a politika. O tom, kdo se objeví na obrazovce, nerozhodujeme my, ale média. Svět je
dnes obestřen virtuální sítí médií, televizí, rádií, novin, internetu, a neunikne mu nikdo,
stane-li se předmětem zájmu médií. Účastníci semináře Umění komunikace s médii si během jednoho
dne osvojí detailní poznatky o mediálním vidění světa, o stylu práce médií a o tom, jak vystupovat
před médii tak, aby osoba nebo firma byly prezentovány v co nejlepším světle. Seminář je
proložen množstvím praktických příkladů a ukázek z televizních archivů, které ilustrují teoretické teze.
Jednodenní seminář komunikace se zaměřuje na nejdůležitější postupy:
komunikační řetězec - jak se vytváří mediální zpráva a jak ji můžeme v průběhu jejího zrodu ovlivnit v náš prospěch
předmět zájmu médií, jak média vidí svět kolem nás
pozitivní komunikace s médii
sdělení pro tisk, jak ho správně formulovat
rizika komunikace s médii
obsah a forma našeho sdělení
reakce na nečekanou otázku
jak se vyhnout odpovědi na otázku
Lektoři počítají s tím, že účastníci mohou vnášet do programu své potřeby a řešit situace, které je potkaly.
Odpolední část je věnována praktickému nácviku před kamerou. Každý z účastníků natočí se zkušeným redaktorem rozhovor, ten se pak analyzuje
ze všech hledisek, která jsou pro mediální vyznění podstatná. Účastníci si odnesou DVD se svými vystoupeními domů.