Umění komunikace
pro manažery
Jednodenní seminář komunikace pro manažery firem a úřadů (s důrazem na
komunikaci s klientem)
Petr STUDENOVSKÝ
FreeCom group se ve svých školicích
a tréninkových programech věnuje komunikačním dovednostem a formou interaktivní seminářů
proškolila za relativně krátké období svého působení na trhu zhruba 1800 lidí. Byli
mezi nimi vrcholní představitelé významných firem, ale také řadoví pracovníci na
přepážkách. Jediný typ pracovníka, který zatím zůstával ve stínu zájmu, je člen
tzv. středního managementu. Rozvoj osobnosti by se ovšem střednímu managementu
neměl vyhýbat. Jde o vrstvu, která do značné míry ovlivňuje pracovní výkonnost všech
zaměstnanců a výsledky práce jakékoli firmy. Jde o výukový program, který si nedělá
ambice vycvičit pracovníka středního managementu v umění dokonalé komunikace s médii,
neklade si za cíl naučit účastníka všem tajům komunikačních aspektů krize ani
záludnostem vybraného společenského vystupování. Lidé, pro které je tento seminář
určen, mají ve firmě jiné poslání, jiné úkoly a tuto specifickou roli tzv. středního
stavu zaměstnanců náš seminář respektuje. Nebude tedy zasahovat do témat, která byla
určena top management.
Jednodenní seminář komunikace se zaměřuje na nejdůležitější postupy:
v čem tkví náš profesní úspěch a v čem je příčina ztráty klientů
proč jsou formální složky komunikace mnohdy důležitější než její obsah
tři základní komunikační potřeby klienta
tipy pro efektivní komunikaci
komunikační pověry
faktory, které zásadně ovlivňují úspěch jednání
znalost adresáta
důvěryhodnost a jak jí dosáhnout
prostředí determinuje úroveň vyjednávací pozice
soustavnost – win-win
obsah jednání, důraz na potřeby klienta
klasifikace klientů – Paretovo pravidlo
proporce při vnímání sdělení
srozumitelnost a jazyková složka komunikace
umění naslouchat
jak pracovat s otázkami
empatie jako základní nástroj pro ovládnutí rozhovoru
veřejné vystoupení, jak ovládnout trému
komunikační styly a taktické manévry
Lektoři počítají s tím, že účastníci mohou vnášet do programu své potřeby a řešit situace, které je potkaly.