Umění krizové komunikace
s médii
Jednodenní trénink mediální krizové komunikace pro manažery firem a úřadů (s
praktickým nácvikem před kamerou)
Petr STUDENOVSKÝ
V životě každé firmy nebo úřadu se vyskytnou situace, kdy jde o dobré jméno instituce.
Mediální tlak vytváří obtížnější podmínky pro komunikaci, vyvolává stres odpovědných
pracovníků, ten často vyústí v bezradnost, jak s nečekanou situací zacházet, tak aby
firma nebo úřad obhájily své dobré jméno. Chyby, kterých se protagonisté krize dopouštějí,
jsou fatální a nezvratné. Seminář Umění krizové komunikace s médii připraví účastníky
na takovou událost tak, že budou reagovat mnohem klidněji a promyšleněji, v souladu se
zákonitostmi mediálního světa, tak aby škody na dobré pověsti instituce byly co nejmenší.
Seminář je proložen množstvím případových studií (case study), praktických příkladů
a ukázek z televizních archivů, které ilustrují teoretické teze.
Jednodenní seminář komunikace se zaměřuje na nejdůležitější postupy:
co je krize, jak ji poznáme, jaké typy krizí nás mohou potkat
prevence mediální krize
krizový manuál
krizový štáb
nejčastější chyby v krizové komunikaci
důležité kroky, které musí management učinit
urgentní opatření
čím se liší krizová komunikace od standardní mediální komunikace
Lektoři počítají s tím, že účastníci mohou vnášet do programu své potřeby a řešit situace, které je potkaly.
Odpolední část je věnována praktickému nácviku před kamerou. Každý z účastníků natočí se zkušeným redaktorem rozhovor, ten se pak analyzuje
ze všech hledisek, která jsou pro mediální vyznění podstatná. Účastníci si odnesou DVD se svými vystoupeními domů.